עוסק מורשה – יתרונות, חסרונות

מתלבט אם לפתוח עוסק מורשה? פעמים רבות כשרוצים להקים עסק עצמאי, לא כל כך ברור תחת איזה סיווג כדאי להירשם במס הכנסה. עוסק מורשה מהווה פתרון במקרים רבים מאוד, ורוב העסקים העצמאיים בישראל נכללים תחת הקטגוריה הזו. הנה כמה יתרונות וחסרונות שיסייעו בהחלטה.

עוסק מורשה יתרונות

עוסק מורשה אינו מוגבל בגובה מחזור העסקאות השנתי, בניגוד לעוסק פטור. אם מחזור העסקאות שלך הולך ועולה והעסק מתרחב, כדאי להתייעץ עם איש מקצוע ולשקול להפוך לחברה. מגובה הכנסות מסוים, סביר להניח שכעוסק מורשה תשלם יותר מס מאשר כחברה בע"מ.

מאחר ועוסק מורשה משלם מע"מ למדינה על הכנסותיו, ניתנת לו האפשרות לקבל החזרי מע"מ על הוצאות של העסק, וזהו יתרון נהדר. החיסרון בתשלום המע"מ הוא עלייה במחירי השירות שהעסק מציע, מאחר ועליו לגבות מע"מ מלקוחותיו.

עוסק מורשה

 

עוסק מורשה חסרונות

עוסק מורשה מחויב בדיווחים שוטפים לרשויות המס על הכנסותיו. תדירות הדיווחים נעה בין אחת לחודש ואחת לחודשיים, בהתאם לגובה ההכנסה. כדי לעמוד בדרישת הרשויות ובחוקים החשבונאיים, עוסק מורשה ייעזר לרוב בשירותי ראיית חשבון וניהול חשבונות.

הצורך בניהול ותיעוד ספרי החשבונות מייקר את תפעול העסק. ועדיין, לא מדובר בסכומים הנדרשים לתפעול שוטף של חברה בע"מ. יתרון משמעותי נוסף של עוסק מורשה הוא היתרון התדמיתי.

יעוץ מקצועי יכול לעזור לך

לכל סוג עסק שתבחר להקים ישנם יתרונות וחיסרונות. מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי מרואה חשבון שיסייע גם בקבלת ההחלטה וגם בתהליך ההקמה והניהול הכלכלי השוטף של העסק.