תכנון מס

המוסכמה הידועה בניהול גורסת כי תכנון מפורט וארוך וחשיבה מקדימה יקצרו את זמן הביצוע וכן את איכותו. את המטאפורה הזאת ניתן להשאיל בקלות לשדה תכנון המס.

אחת ממטרותיו העיקריות של משרד ראיית חשבון הינה לצמצם את חבות המס של העצמאי או בעל העסק במסגרת הוראות החוק. אל המטרה הזאת אנו במשרד שלמה אליאס רואי חשבון חותרים באמצעות תכנון מס קפדני שלוקח בחשבון את סך ההכנסות וההוצאות שלכם, את ההגדרה המיטבית לעסק שלכם (חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור) וכל גורם אחר שעשוי להשפיע על חישוב עלויות המס בהן תישאו.

העובדה כי המשרד הוקם על ידי בכירים לשעבר ברשויות המס הופכת את תכנון המס במשרד שלמה אליאס רואי חשבון לכזה הנשען על ידע מעמיק ורלבנטי והיכרות רחבה עם הוראות החוק. לאורך למעלה מעשור אנו מטפלים במאות תכנוני מס בשנה בסקטורים עסקיים שונים.

רו"ח שלמה אליאס, אשר סייע בכתיבת תיקונים לחוק מס הכנסה, כותב מאמרים מקצועיים ומרצה באקדמיה בנושא, הוא בעל ידע רחב היקף בתחום תכנון המס. לצידו פועלים בפירמה כלכלנים, רואי חשבון ומנהלי חשבונות הבקיאים בכל רזי המלאכה. תכנון מס נכון הרגיש להוראות החוק ויודע כיצד לפעול במסגרתם בצורה היעילה ביותר עשוי להוליך לחיסכון של עשרות ומאות אלפי ש"ח בשנה, וזאת בהתאם למחזור העסקים שלכם.

למשרדינו יש את כל הידע וכוח האדם הנדרש לספק עבורך את תכנון המס היעיל והטוב ביותר, בין אם בצורת חוות דעת מקצועית ובין אם על ידי קבלת אישור מקדמי לתכנון המס. בכל שנה נכין עבורכם תכנית מס ונעמוד בכל נקודת ההשקה עם הרשויות על מנת להעביר דיווחים מהימנים ותקינים ולדאוג ליישום בפועל של תכנון המס.  "עבור כל לקוח שלנו, אנו מסייעים בהרכבת תכנוני מס פשוטים ומורכבים כאחד, וזאת על מנת לגרום ללקוח תשלומי מיסים מינימליים ככל שניתן.

מנהל המשרד, רו"ח שלמה אליאס, נתקל כמעט בכל קשת תכנוני המס האפשריים מתוקף תפקידו בעבר, במשרדי מס הכנסה בתל אביב. נסיון זה מסייע רבות למשרדנו בהרכבת תכנוני מס יעילים.

משרדינו מכין חוות דעת המבססות את תכנוני המס, כאשר חוות דעת אלו כבר עמדו לא פעם במבחן רשויות המס ובתי המשפט ועברו בהצלחה יתרה.

למה צריך תכנון מס ?

תכנון מס זה בעצם תהליך חוקי לגמרי שבעזרתו אנו בעלי העסקים נוכל לשלם פחות מס (הליך המס השוטף כמובן)  במילים אחרות להקטין את ההוצאות המיותרות ולחסוך כמה מאות שקלים בכל חודש וחודש. תכנון המס נעשה על ידי בעלי מקצוע (עורכי דין, יועצי מס ורואי חשבון). קיימות כמה דרכים עיקריות לחסוך במס, המטרה היא כמובן לבחור את הדרך הטובה ביותר מבין כולן שתוכל לעזור לך בעל עסק לחסוך הרבה מאוד כסף.

העקרונות המנחים של תכנון מס

כפי שכבר ציינו יש כמה אופציות לחסוך כמה מאות שקלים בחודש לכל בעל עסק, ללא שום קשר אם אתה עוסק פטור או עוסק מורשה. אך דבר אחד בטוח תוכנית מס חייבת לכלול בחובה את כל המיסים ללא יוצא מן הכלל אך לא לשכוח שעלינו להתחשב בכל החוקים השונים לגבי המס, התוכנית חייבת לכלול כל שינוי שנעשה בחודשים האחרונים וחייב לכלול את השינויים בתקנון של רשות המיסים.

עובד עם חו"ל?

בעל עסק זכור! במידה ואתה עובד עם שוק בינלאומי הגבלות המס עלייך הן שונות מההגבלות בארץ, לכן אין עלינו להתעלם מכך. עלינו להביא בחשבון את החוקים של המיסוי הבינלאומי עם התחשבות כמובן של חוקי המס בין שתי המדינות אשר מתבצעת ביניהן העסקה.

להיות עם אצבע על הדופק

כאשר אנו מדברים על תכנון מס אנו לא מדברים כאן ועכשיו, עלינו בכל זמן להיות עם אצבע על הדופק, המטרה בתכנון מס היא לטווח הרחוק הרבה יותר מאשר להחזרי מס עכשווים, לכן עלינו לקחת בחשבון גם את כל העסקאות העתידיות ולא רק את אלו שעשינו זה עתה. כמובן שגם עלינו להתחשב בשינויים עתידים שעלולים לחול בעסק שלנו.

לא לשכוח את המע"מ

מבלי שנדבר על חוקים משפטיים, מאחר ורשות המיסים בודקת אותנו עם זכוכית מגדלת, נזכר כבר עתה, לעולם לא נתעלם מהמע"מ. חשוב מאוד לקחת בחשבון שאנו מדברים על תכנון מס את המע"מ, אין אנו יכולים להתעלם ממנו, פעמים רבות נשאיר את הטיפול הזה למשרד רואה החשבון, אך אם אנו לא הפקדנו את הטיפול בידי רואה החשבון, תמיד זכרו את הפרט הנ"ל לא  פעם נושא זה נופל בין הכיסאות ומותיר אותנו מבולבלים ולעיתים גם מפוחדים.
כאשר אנו פונים לרואה חשבון לתכנון מס, אנו יכולים להיות בטוחים שאנו בידיים טובות, מאחר והמטרה של רואה החשבון היא לשמש ככלי חיוני ללקוח שלנו (אנחנו בעלי העסקים), רואה החשבון יבחן לעומק את ההטבות שמגיעות לנו, לפרטי פרטים על פי מצבנו האישי וכמובן העסקי, הרבה פעמים אנו זכאים להקלות במס ואנו אפילו לא מודעים לכך, אנו יכולים לחסוך הרבה כסף כדאי שננצל זאת.

פתיחת עסק