מה כדאי לפתוח? עוסק פטור או מורשה?

לפני שפותחים עסק עצמאי חדש, יש צורך להחליט איזה סוג עסק כדאי להקים. לעיתים התשובה ברורה ולעיתים קשה להחליט. כאשר ההתלבטות היא בין רישום כעוסק פטור או כעוסק מורשה, ישנם כמה הבדלים משמעותיים שמסייעים בקבלת ההחלטה.

איך מתאימים את סוג העסק? עוסק פטור או מורשה?

סוג העוסק המיטבי עבור העסק שלך תלוי בכמה גורמים מהותיים. עיקרם, היקף הפעילות העסקית שאתה צופה לעסק שלך, סוג השירות שהעסק שלך מציע וכמובן השאיפות שלך בנוגע לעסק.

עוסק פטור מומלץ למי שמעוניין בהקמה של עסק קטן יחסית. מאחר ומחזור העסקאות השנתי של עוסק פטור מוגבל לגובה של 99,000 ₪ (נכון לשנת 2018). פעמים רבות עוסק פטור משמש כהכנסה שנייה של בעל העסק.

פתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה, אשר מחזור העסקאות השנתי שלו לא מוגבל, נדרש לשלם מע"מ למדינה ולכן גם לגבות מע"מ עבור שירותיו, דבר אשר מגביל אותו יחסית בתמחור המוצר שלו.

עוסק מורשה נדרש גם להעביר דיווחים שוטפים לרשויות המס ולכן נאלץ ברוב המקרים לשלם עבור שירותי הנהלת חשבונות ורואה חשבון. הוצאות הניהול השוטף של עוסק פטור, לעומת זאת, הרבה יותר נמוכות.

עדיף להתייעץ בבחירת סוג העוסק

ישנם בעלי מקצוע מסוימים אשר אינם יכולים להירשם כעוסק פטור כך או כך. כדי להיות בטוח שאתה בוחר בסוג העוסק הנכון עבורך, אשר מתאים לשאיפות העסקיות שלך. מומלץ מאוד להיעזר בייעוץ פיננסי ועסקי, כבר בהליך הקמת העסק.